2007-08-27

Jackor och kärlek

Måndag..

Har varit hos Anna och hennes underbara lilla unge Olle! Gick upp med Olle på söndag morgon så att Anna kunde få sig en välbehövd sovmorgon! Kl 06 drack vi te, en timma senare satt lillen i bade och jag satt brevid och läste en bok. Småttingar är underbara.. underbara.. den där klockan "tickar" för Johanna! Och i direkt anslutning säger hjärnan: "Nej inte ska du ha en till bebis.. du har ju redan två underbara barn!" Tittar på Olle och tänker på hur fort det går! Man hinner verkligen inte med..

Nog om det va? Jag ska aldrig säga aldrig. Det har jag gjort alldeles för många gånger och bjudit på 100-tals tillfällen då mina vänner fått säga "Vad var det vi sa!"

Jobbat idag, det rullar på! Både jag och Jonas är rätt trötta just nu. Imorgon ska vi utföra lite kroppsarbete och röja upp lite i lokalerna där framtida verksamheter ska trängas med mitt projekt.

Köpt en ny jacka och förbannat att man måste ha så rejäla kläder i Luleå! Men jag är pissleds på att vara blöt och kall så fort solen börjar lysa med sin frånvaro (använder fortfarande det där utrycket flitigt i hopp om att någon ska förklara varför man säger att något lyser med sin frånvaro. Men hitills har ingen kommit med förslag ens)

Annars då? Jag vill bli kär nu vänner.. riktigt kär...

Så ser det ut idag!
Piz out!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vet, det kanske finns lite kärlek är uppe i norr hos kusin vitamin. Konstigare saker har man ju varit med om.

Anonym sa...

Varför solen lyser med sin frånvaro?
Ett litet försök kommer här, oavsett när eller var så lyser solen alltid... är det inte här så är det någon annan stans, så när solen försvinner börjar den lysa med sin frånvaro just här men lyser dock ändå lika starkt som vanligt på sin lilla plats där i mitten ;)

J sa...

Åh.. Nu blev jag glad! Men vem är det som kom med förslaget då?? Ni får gärna "singera" även om ni inte har ett konto.. Men tack!

Anonym sa...

Den lilla platsen i mitten är mitt hjärta, och hittar du dit får du sola i glans...

J sa...

Oj.. många hjärtan att välja mellan när man inte vet vilket hjärtas mitt man ska hitta till...

Sindarin sa...

Äääh ta ett bara vetja *lovar att jag var oskyldig till den kloka insikten ovanför*