2007-08-17

Fredag... och inget bus

Fredag eftermiddag. Mattis är hos en kompis och lär bli där tills i kväll. Jonte fick lite i sista sekunden hoppa in och spela match med 92-orna..eller var det 91-orna.. Hur som helst så är jag alldeles alena hemma. Det är skönt. Nog för att jag har begåvats och välsignats med två ovanligt lugna pojkar. När jag berättar att jag har två pojkar så brukar folk le och säga nåt i stil med: "Oj då är det full rulle och ingen lugn och ro va?"
Känner inte igen mig i den bilden alls. Mina grabbar hänger inte sin mamma i kjolarna, det ränner inte ungar här hela dagarna. Jag behöver aldrig höja rösten och be dom vara tysta eller sluta klättra längs väggarna.. Dom läser, sder på tv, spelar playstation och båda är rätt självgående. Hemma hos oss råder buddistisk ro.. inget spring inne, inga bollar och man pratar med varandra i normal samtalston. Sen får dom vara ute och rusa av sig. Vilket dom gör. Sen är det ju naturligtvis en massa att göra om man har två barn, oavsett vilket kön det är på dom. Maten ska lagas, kläderna ska tvättas och... ja ni vet.

Nu är det i alal fall HELT tyst här och jag får lyssna på musik hur högt jag vill (buddistisk ro gäller inte musik när arvingarna är ute) Jag har avslutat min arbetsvecka. Kan konstatera att det går jättebra! Idag har jag träffat Studenthälsan på Universitetet. Dom är med på tåget och ett samarbete är påbörjat. Alla jag har talat med hittils gillar iden, välkomnar den och är otroligt glada över att någon tar tag i det och fungerar som "spindeln i nätet".. Jag är nöjd..mycket nöjd!

I helgen då? Inte mycket på gång. Funderade på att bjuda hem en av mina många älskare, kanske gå på nån av alla dejter som står och väntar på sin tur.. låta nån dra högvinsten liksom. Sen vaknade jag och insåg att jag inte orkar skaffa barnvakt, inte har nåt att ta på mig.. (viktigt att vara snyggt klädd om man ska klä av sig förstår ni) att den där raden av älskare liksom inte finns och att högvinsten bara är till för väldigt speciella människor. J is a very dull girl...
Men lite har jag på gång. Och nu vill ni naturligtvis veta vad?? Ill never tell...*ler och ser väldigt hemlighetsfull ut*

Det blir en vanlig, lugn och tråkig helg på Skurholmen och det känns väldigt bra! Nästa vecka blir intensiv, många möten inbokade och många samtal att ringa. Sen åker arvingarna till sina pappor till helgen och DÅ kanske jag ska ta på mig nåt annat än jeans och sneakers och ge mig ut på äventyr! Men det är ju nästa vecka det.. och jag återkommer naturligtvis om det händer nåt spännanden.. Men håll inte andan om vi säger så...

Ha en underbar helg alla ni som läser det här.. jag vet att ni är rätt många men ack så jäkla hemlighetsfulla.. kommentera gärna!
Puss på er.

1 kommentar:

Iziz sa...

Föregår med gott exempel... ;)
Har oxå en riktigt lugn o skön fredagskväll.. Men imorrn är det dejt! Rapport kommer...