2007-08-30

IKEA, fylleceller och Linda...

Just ja!
Jag har varit på IKEA idag! Vi (jag och den enda kollegan jag har) åkte dit med hans flickvän för att inhandla lite saker till våra kontor. Just nu ekar det i mitt lilla rum, det är alldeles vitt och väldigt tråkigt. Jag köpte en massa "bra att ha" saker. Lampor, lådor, papperskorg och lite prylar för att höja trivseln i rummet.
Just nu känns det som att bjuda in folk i häktets fyllecell.. och så ska det ju inte vara! Inte för att jag någonsin sett insidan av en fyllecell. Har faktiskt aldrig sett utsidan av en heller.. Om nu inte utsidan av polisstationen räknas? Men nog borde man väl åtminstone stått utanför dörren till cellen för att kunna säga at man set utsidan av en..? Hmm.. tappade jag tråden nu?

Just ja! IKEA! (notera att jag skriver med IKEA med STORA bokstäver.. lite varumärkesskadad)

När jag Jonas (kollegan) och Vera (hans supertrevliga flickvän) tröskat oss igenom IKEA, lyckats hitta lita smått och gått hem också och till slut stod i kön hör jag en bekant röst! "Johanna.. heeej!"
Det var Linda! SysterYster Linda. Linda som i Johinda! På IKEA! Hur roligt är inte det att min älskade fina Linda som jag pratar med varje dag, träffar så ofta jag kan och hinner, åkt till IKEA i Haparanda (staden där svenska är ett andraspråk) på precis samma dag som mig! Och jag visste inte om det!
Lilla D aka Snook, min underbara men lite febriga gudson var med. Linda hade slagit på stort! Hon hade köpt påsklämmor OCH glödlampor! Jisses Linda.. ta nu inte i så att du svimmar liksom!
Undra hur stor chansen är att jag träffar Anne på ICA imorgon? Under har ju skett förr?! Eller så kanske jag springer på Annika eller Maria på gymmet? (här låtsas jag att jag går på gym)

Btw.. idag sa någon som jag tycker är lite mysig att jag är söt.. Bara så ni vet!

Fortfarande skönt med höst!

1 kommentar:

Iziz sa...

Klart han sa det! Du är ju så söt, darling!!! :)