2007-08-08

Nytt jobb

Första veckan på nya jobbet. Tomt kontor, fanns endast ett skrivbord, en kruka med aprikosa plastblommor och två tavlor på väggen föreställande fruktskålar som någon ställt dit i hopp om att det skulle känna mindre tomt..?? Dom åkte fort ut!

Idag kom Jonas tillbaka. Jonas är fältkonsulent för föreningen som har anställt mig som verksamhetskonsuelnt för den verksamhet jag ska starta. Låter det lite krångligt, lite "vem är vem och vem jobbar du för..egentligen?" Det är lite krångligt! Det är en evig rad av föreningar, organisationer, styrelser och systerorganisationer. Idag beslöt jag mig för att inte försöka förstå allt utan koncentrera mig på det jag är där för att göra. Inte lägga mig i hur övrig verksamhet sköts annat än när Jonas vill använda mig som bollplank för sina ideer.
Idag har vi inhandlat kontorsmaterial, allt i vitt och svart. Det är väldigt viktigt att det är snyggt, organiserat och städat där jag ska spendera mina dagar! Jonas bara skrattar och betalar. För det är Jonas som har koll på ekonomin, även för mitt projekt, vilket jag är väldigt glad för. Hittade en kontorsstol som personalen på banken brevid inte ville ha, den dög alldeles utmärkt för mig. Så slapp Jonas öppna stora plånboken och köpa en ny. Några kronor sparade som vi kan lägga på viktigare saker.

Vi brainstormade, jag berätta lite om hur jag tänkt lägga upp det och Jonas sa: "Du har ju verklgien tänkt igenom det här Johanna!" Han såg lite förvånad ut faktiskt. Jonas kommer nog bli överraskad över hur strukturerad Johanna kan vara när hon verkligen vill.
Idag känns det roligt med mitt nya jobb! Det blev mer verkligt när jag fick dra mina ideer för Jonas och få lite feedback. Skönt att ha någon att jobba med när det behövs. Spännande spännande!

Nog om jobb...

Jag ska åka till Annalena Älvsbyböna på fredag! Arvingarna har pappahelg. Ska dit, sola om vädret tillåter, sova lite och slappa. På lördag kommer det några andra damer från Norrbottens olika hörn. Vi ska bara grilla, äta gott, prata och ha trevligt! Kommer bli hur mysigt som helst! Känns som en bra ide att åka bort över helgen så där efter första arbetsveckan och allt.

OCh i September kommer Syster Anne hit!! Hoppas jag!! Henne saknar jag enormt mycket!!

2 kommentarer:

Iziz sa...

Resan är bokad... ;)

Iziz sa...

Det kommer att bli såååå najs!!!