2007-09-23

En fullspäckad helg...

Jag har haft en UNDERBAR helg!

Men är alldeles för trött för att skriva om allt.
Så i korthet har den sett ut ungefär så här:

Fredag

Willys, helghandla med grannen, backar ut från parkeringen, PANG!, vi backade in i en annan bil som försökte hinna före oss, arg förare i andra bilen, ÄNNU argare pensionärspar (ca 80 bast), "jävla idioter vad fan håller ni på med nu ringer vi POLISEN!!", jag och grannen gapskratta och försökte värja oss från den 80-åriga tanten! Polisen kom, tanten skrek ännu mer, jag gapskratta och gav mina uppgifter, flirtade lite med en polisen (han var ju snygg!), Polisen skrattade också till slut, tanten hon bara skrek..

Väl hemma låg jag efter i min planering. Ringde SysterA (som har varit uppe hela helgen), bestämde träffa på UH. Efter lite panikartat ihopraffsande av det jag behövde för en natt i A´s stuga åkte jag till slut till UH. Träffade mina UNDERBARA tjejer! Vi pratade om Sthlm (eftersom A var på besök), skrattade och planerade lite inför hösten. Tjejgruppen är fortfarande nåt av det bästa jag någonsin varit med om att skapa och jag är så otroligt tacksam för att jag har möjlighet att fortsätta träffa dom. Numera gör jag det ideelt.
När vi sagt hejdå tills nästa fredag klämde jag, A och hennes mamma in oss i bilen och for mot Sörbyn! Där.. skog, sjöar, gula löv, frisk luft, på med mössan och gummistövlarna. Vi blev bjudna på god middag och tog en promenad runt byn. Så där vill jag bo!
Somnade på soffan redan kl 22.00 och vaknade tidigt men utvilad tidigt nästa morgon. Vi såg lite film från A´s körs tävlingar och sen åkte vi hem.

Lördag
Hemma var det dags för den återkommande tjejlunchen! Slängde snabbt ihop en rotfruktsoppa, värmde bröd i ugnen sen kom dom tjejerna! SysterYsterL med min gudson D aka Snook, Kristin, Monika med son, Anna med son, A och jag åt god mat, skrattade och hade det mysigt! Speciellt roligt var det att framförallt SysterA och SysterYsterL ÄNTLIGEN fick träffas! Efter alla dessa år!
Jag längtar tills nästa gång vi har tjejlunch...

När tjejerna åkt slängde jag mig i soffan.. trött...
På kvällen gick jag och A på invit, drack tranbärsjuice och pratade. Eller försökte prata! Brevid oss satt det nämligen ett gäng killar och två av dom tyckte bestämt att det bästa sättet att samtala var genom att SKRIKA!! *suck* Vi gick tidigt, avslutade kvällen på Mc Donalds och sen åkta jag hem. Somnade tidigt.

Vaknade idag, söndag, och var utvilad! Så skönt! Tog en promenad in till stan och käkade en tidig lunch med A, gick på Åhlens och köpte två nya böcker, Parfymen av Patrick Suskind och Pilgrimsresan av P Coelho. Har faktiskt inte läsa Pilgrimsresan trots att P Coelho är min absoluta favorit! Ska börja läsa den ikväll...

Nu sitter jag i soffan med datorn i knät. Har svarat på lite mail, ringt några samtal och putsat mina köksfönster. Jag ser ut genom dom nu! Bra va??

Vilken underbar helg.. det bästa har varit att jag har fått lite tid med min SysterA.. Hon fattas mig här uppe!

Så.. det var allt för nu.. jag ska slänga mig ner i soffan nu och se Will&Grace 5e säsongen på DVD! Fick den av A.. Tack gumman!

Ord!

Inga kommentarer: