2007-06-27

Dejta smart

Fick en fråga för ett tag sen:
"Varför dejtar du alltid killar från Stockholm Johanna?"
Jag vet faktiskt inte varför det har blivit så.. fast nu är det faktiskt "bara" 2 stycken jag har dejtat från stockholm..eller kanske 3, beroende på hur man räknar.
Men jag svarade i alla fall:
"Det bara blir så! Och att dejta i Luleå går ju inte!"
Det är alltid någon som varit med någon som varit med den man dejtar och vips så är man buksyster med halva kompisgänget! Nu skiter ju jag egentligen i "oskrivna lagar" som ni vet..Har inget till övers för "regler" som att man inte ska dejta nån som en kompis har varit ihop med.. Bla bla bla..
Men jag gillar att vara liiite anonym när jag väl ska ge mig ut på dejt!
Nu låter det som att jag faktiskt har varit på en dejt.. vilket jag inte har på typ...100 år? Så egentligen är det inget problem.. Men jag har ju en fallenhet att analysera händelser innan dom inträffat..

Man brukar säga att det är fyra människor mellan varje människa i världen. Jag känner alltså någon som känner någon som känner någon som känner Bill Clinton. I Norrbotten gäller INTE den regeln!

Idag funderade jag på om jag eventuellt skulle ta en kaffe med en kille.. Ja.. tänka sig va?? Två samtal senare så visar det sig att killen har varit tillsammans med en kompis till en kompis. Och min kompis känner honom... SUCK!!
I en perfekt värld så är alla karlar klara med sina ex, redo för nya äventyr, kaffesugna och sitter bara och väntar på att Johanna ska komma och ta dom med storm.. när jag är redo liksom.. Men neeeeeej! När jag väl bestämmer mig för att släppa lite på min enorma dejting-neuros så får det ju inte vara för lätt. Nej då. Mellan mig och min eventuella kaffe..dejt(?) finns bara en människa.. Alldeles för lite för att det ska kännas anonymt nog.

Min teori om att det är mycket lättare att pissa på en bakgård 100 mil bort stämmer alltså?
Nåväl. Får väl se hur det blir med kaffet.

Fortsättning följer

Inga kommentarer: