2007-06-08

Yea yea I know.. Long time, no update.

Jobbar för fullt! Vi håller på att ställa iordning och förbereda inför sommaren. Vi ska ha 9 st feriearbetande tjejer hos oss i sommar som ska ta sina första stapplande yrkesverksamma steg hos oss. Med hjälp av mig och B (chefen) ska dom sälja fika, kaffe, glass och Fairtrade produkter. Ni måste bara besöka våran fina trädgård i sommar. Äppelträd, nyplanterade blommor och gräsmatta.
Så, det var lite reklam för våran sommarverksamhet.

Det är mycket nu.
Har lite separationsångest från UH. Jag älskar mitt jobb, mina arbetskompisar och framförallt att få jobba tillsammans med B. Det är inte alla förunnat att få jobba sida vid sida med en sådan klok och erfaren kvinna. Det finns liksom inget stopp för uppfinningsrikedomen och ideerna. Hennes kontaktnät får mitt att kännas som en liten fiskehåv i Atlanten.. typ.
Jag känner i alla fall att jag har varit med om att bygga upp något bra, fått prova mina egna ideer, göra något nytt och se vad jag håller för. Det har varit roligt och väldigt lärorikt.

Jobbar till 1a veckan i Juli sen har jag semester! Jag har inga semesterplaner. Ska på 2 bröllop och min Gudson ska döpas. Sen ska jag nog hålla det öppet. Känner inte för att "semestra" utan bara ta dagen som den kommer, ladda om inför hösten och lata mig.

1a Augusti börjar jag mitt nya jobb som Verksamhetskonsult. Ja..tjusigt värre va?? Det är en projektanställning och i dagsläget vet jag bara att jag jobbar fram till årsskiftet, sen får jag se.

Annars då?
Dejtar inte, sover för lite, har omformaterat min dator (rent mirakel faktiskt att jag lyckade lista ut hur man gör!)
Tronarvingen har ett kortare match-uppehåll och Mattis ska börja fotbollskola på måndag! Och detta pratar han om hela tiden.. jag menar hela tiden! Det första han säger på morgonen är "Mamma, nu är det bara 10 dagar kvar tills jag börjar fotbollskolan!"

Jonte (tronarvingen alltså för er som inte vet) blir bara finare för varje dag som går! 14 år, 180 lång, börjar bli medveten (och envis) när han köper kläder. Numera går våran smak mer hand i hand. Han har baggyjeans och New Era-keps på sig!! Jippie! Så jag är mer än välkommen att följa med när det ska handlas kläder. Kan ha något att göra med att jag är den enda av hans pappa och mig som går med på att köpa nämnda keps. Den kostade nämligen 600 kr?! Ja, jag vet.. det är dyrt. Men min älskade tonåring är verklgien itne bortskämd och hade ni sett hans leende när jag köpte den så hade ni förstått.

Och sommaren.. äntligen har den kommit!!!

Jag njuter för fullt och mår otroligt bra. Ser fram emot lördagar på balkongen med en bok och kaffekoppen.
Allt är bara fint med Johanna. Jag saknar inget.

Puss!

1 kommentar:

Iziz sa...

Äntligen lite news! ;) Blir ju så glad i hjärtat när du uppdaterar, så kul att läsa..
Höres, vännen!