2007-09-09

Tiger och Pucko

Svårt att komma till ro och sova.
Var ute på Cleo igår. Det var roligt, jag dansade, träffade lite gamla bekanta. Dessutom var det tydligen "Johannas gamla flammor"-konvent i stan igår? Och efter konventet gick alla på Cleo??! Bara ett konstaterande inget mer med det.

Cleo är sig i alla fall likt. Alla var där. Alla som var där förra gången jag var där för ca 1 år sen. Men kul var det! På ett sånt där konstigt "Självmedvetna blondiner med Coola Anna jeans och tubtoppar möter 2 barnsmammor och munkjackor möter Tigerjeans och randig skjorta möter schalger och hip-hop"-sätt.
Jag och Jenni hängde naturligtvis med dom riktigt cooooola killarna i Tigerjeans! Dom känns så... unika liksom. Så inne på individualism liksom!
Okej, jag är fördomsfull och tråkig nu. Men ser jag en enda snubbe till i den där uniformen så ger jag upp!
Dessutom är just dessa snubbar (fördom igen här) alltid rätt fylld av Long Island och säger saker som är så tydligt sponsrade av valfri alkoholtillverkare. Saker som: "Tja! vi har haft firmafest och försöker ragga ihop..eller ja, inte ragga nu men du vet vad jag menar.."
När jag ber han komma till saken, eftersom jag står och stampar i väntan på nästa bra låt, så säger han: "Äh jag menar ragga för sjutton! Ragga ihop lite damer till en efterfest som vi ska ha på firman.. det finns bubbelpool!"
Då gick jag.
Han såg lite förvånad ut. Som om han tyckte att jag var galen som nobbade det bästa erbjudandet jag någonsin kommer få!
Och vet ni.. med tanke på hur det går för mig så kan han få rätt. Fast jag hoppas inte det.. nä usch! Jag vill inte bli gammal och tänka: "Jag skulle ha följt med den där efterfest killen på Cleo.. så hade jag sluppit bli en ungmö"

Nej.. jag känner på mig att jag snart kommer att få uppleva något helt annat än Tigerjeans och sliskiga lines.. Är rätt säker på det faktiskt! Snart så.. japp.. aaaalldeles snart bara runt hörnet kommer det.. mitt äventyr!
(Prövade om självaffirmation funkar så här direkt men det gjorde det inte. Hade det funkat hade det legat en total motsatts till Tigerjeans i min säng nu och sagt: "J.. vill du ha en Pucko?" Och jag hade sagt: Ja, skakad inte rörd tack!" )
Vänner.. jag vet faktiskt att jag är rätt kass på att hålla den här j-a bloggen uppdaterad. Så alla ni (3?) som lite då och då påminner mig om att den finns kan sluta med det nu.. okej?

Annars då? Jo, imorgon är en viktig dag för mig. Imorgon kan vara rätt avgörande för hur mitt liv kommer se ut det närmaste året. I alla fall på jobbfronten. Men jobbfronten kan ju påverka alltannatfronten ochså. Vadskajagblinärjagblirstorfronten, Vartsjuttonskajagbofronten och inte att förglömma kommerjagharådmedmatfronten.


Nä.. om man skulle ta och sova nu?

Ord!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Betvivlar starkt att du kommer vara ungmö mycket länge till.. din dag kommer snart.
Söt, snygg tjej med vad som verkar ha huvudet på skaft och fötterna på jorden... se istället vad alla går miste om ;)

så fortsätt "blogga" på du!

hmmmm... men man skulle ju inte påminna *fundersam*

Sindarin sa...

Måste hålla med "anonym" En Johanna som den här måste vara en dröm att landa med =)

Sara sa...

Jasså det blev utgång iaf . ;-) Du som skulle gå o sova efter vi surrat i telefon . =)

J sa...

Den där "anonym" kan gott ge sig tillkänna..*L*

Sindarin: visst har jag sagt hur otroligt glad jag är att ha dig i min "hörna".. nu måste vi bara bli lite bättre på att höra av oss också va??