2007-09-15

Insomnia

Kan inte sova.. hur jag än gör.. räknar får.. funkar dåligt.

Jag känner mig lite nere. Jag vet inte riktigt varför.. eller jo det gör jag nog men jag vill inte ta på det så därför skriver jag långa meningar i min blogg i hopp om att jag ska komma på nåt annat att skriva om och inte fastna i den där groende känslan av skit i mig....

Jag har insett några saker. Jag tänker alldeles för mycket för mitt eget bästa. Jag tror alltid det värsta om folk. Jag har allt för ofta rätt i mina farhågor. Min instinkt är fortfarande rätt klockren. Jag har någonstanns längs vägen slutat lyssna på instinkten hur högt den är skriker åt mig. Jag vill så gärna tro att människor menar det dom säger och inte säger sånt som låter bra och får dom att se bra ut. Jag har fortfarande inte släppt taget. Jag faller för smicker för att det känns bra. Jag behöver lika mycket bekräftelse som dom flesta. Jag är trött.

Sindarin: Du får gärna hoppa in här och säga nåt nu.

Anne: Vad jag saknar och behöver dig nu! Snart är du här!

Linda: Kan du komma hit NU och prata med mig!

Majsan: Jag tror jag ringer imorgon för jag behöver fortsätta det där samtalet. Hur jobbigt det än är att fejsa saker..

Alla ni som får mig att tveka på mig själv och inte förstår att jag har känslor och blir jävligt sårad av eran egoistiska framfart: Låt mig för fan vara!

1 kommentar:

Sindarin sa...

Undrar om du ibland känner mig bättre än jag gör själv =) Det spratt till i mig och alla alarm ringer på högsta volym. Lilla Johanna... det är okej att må piss ibland bara man hittar upp ur sin grotta när man lekt färdigt i mörkret. Du får låna både ficklampa, karta och kompass så att du inte glömmer vägen upp igen =) räkna är förövrigt inte min starka sida som får tre saker till två (både). Stor fet kram till vår utpost i lappmarken