2007-09-09

Samtal mellan systrar

Jag ringde till Linda för att ventilera lite funderingar jag har angående en konferens jag ska på imorgon. Konferensen handlar om barn till missbrukare. Jag började jobba med projektet efter att programmet för konferensen redan bestämts.
Ansvarig för frågan i Norrbotten har sagt att han ev ska försöka få in mig i programmet, eftersom mitt projekt är den enda existerande projektet just nu. Någon verksamhet för barn till missbrukare i Luleå finns inte.

Jag:
Jag ska eventuellt få tala vid konferensen jag ska på imorgon.

Linda:
Vad bra! Vilket tillfälle!

Jag:
Jag vet bara inte hur jag ska lägga upp det. Jag känner mig så kritisk till hur frågan om barn till missbrukare har skötts framförallt i Luleå. Och jag vet inte om jag har så mkt positivt att komma med?

Linda:
Jaha?

Jag:
Ja? Jag vet inte om det alltid är läge att vara en obekväm bitch? En sanningsägare liksom?

Linda:
*skrattar*
Varför gå emot din natur Johanna? Du ÄR ju en obekväm bitch! Det är nog det som är din roll i det här!

Inga kommentarer: