2007-05-04

Vårdepression 2

Okej då! Jag ger mig väl då!?

Jag har väl en j-a vårdepression då!!

Allt känns blaha blaha och allmänt trist nu..
Jag är trött, leds på ovisshet och har ont i kroppen! Jag vill så gärna bara få njuta av livet just nu till kören av det där j-a "kvittret".. men det vill sig inte! Jag vill vara tillfreds men verkar bara se allt som inte går. Jag vill vara pigg som en mört men känner mig mer som en surströmming. (inte för att jag luktar illa), jag vill njuta av jobbet men ser mest det faktum att jag snart ska sluta. Jag vill vara nyförälskad och pirrig i magen men "it takes two to tango".. Jag vill slänga mitt nyblonderade hår i vinden och skratta högt! Gå hand i hand med en mjuk och vacker man och bara tindra!

Istället.. kallt ute, inga pengar, inget hopp om att få gå i solen och tindra, inget nytt jobb (ännu), ingen manna från skyarna faller ner över Johanna. Mitt vanliga "allt löser sig det är bara att gilla läget" har bytts ut mot ett trött "blir det inte bättre än så här?"
Jag vill också "ha nåt på gång" utan en massa hinder i vägen! Jag vill jag vill jag vill!!

Önskelista denna vecka:
Lite medvind
Mer kärlek
Mer sex
Mer sinnesro
En ny säng så att jag kan få sova som "folk"
En mjuk och vacker man som sover brevid mig
Ett telefonsamtal med det enkla beskedet "jag kommer snart och tindrar med dig"

Ska det vara för mycket begärt??

Nu ska jag snart på jobbet, bita ihop lite och försöka gilla läget.

Ni hade tydligen förstått det hela rätt! JAg är tydligen drabbad av vårdepression!

Adios for now!

1 kommentar:

Sindarin sa...

*puffar upp kuddarna* Nåja... jag varken tindrar, är snygg eller där, men jag är man och kuddarna blir iaf mjuka och goa att ligga på ikväll... är du riktigt snäll så lånar jag ut en som du kan kramas med.

Ett tips från coachen är att käka choklad och andas frisk luft. Kram på dig vännen, you're really special you know