2007-05-14

Jobb, regn och tacksamhet

Jobbet är mitt! From den 1a Augusti går jag mot nya utmaningar! (tar gärna utmaningar fram tills dess också men jobbmässigt räcker det här ett tag)
Igår blev det klart, fram till december är jag anställd och har fram tills dess på mig att bevisa vad jag går för. Sen blir det en förlängning om alla parter är nöjda och jag trivs.
Det känns så skönt att slippa den där ovissheten inför hösten! Nu kan jag lugnt jobba på till sommaren, ta semester och ladda om inför hösten och nya jobbet. Allt faller på plats! Jag har svårt att slappna av och lita på att saker och ting löser sig ibland, det tar enormt på mig att inte veta om jag har en inkomst och sysselsättning. Men nu när jag vet så kan jag slappna av och ta tag i andra bitar.

Det finns ju faktiskt viktigare saker än jobb, eller hur? Tex så måste jag komma på ett sätt att få det att sluta regna!! Nu vill jag faktiskt att det ska bli lite soligt och varmt! Har itne kommit så långt i mina "stoppa regnet"-planer ännu men jag jobbar på det..

Annars då? Jo, allt är faktiskt helt som det ska vara! Har lärt mig några nya saker den sista tiden.

1. När någon säger till mig att dom är värdelösa och inte är något att ha ska jag tro på dom! Inte inbilla mig att det finns nåt fint och vackert under ytan och att deras självbild är så skev att dom inte ser hur bra dom är egentligen. Säger man "jag är kass och ingen orkar med mig i längden" så stämmer det förmodligen. Första gången någon visar sitt rätta jag ska man tro dom!

2. Paranoida människor har alltid något att dölja.

3. Allt löser sig, men man måste lyfta ett finger eller två och hjälpa till ibland. Glömmer lätt bort att jag faktiskt har inflytande över mitt liv och därmed en möjlighet att påverka vad som händer.

4. Jag är tacksam över mycket i mitt liv, men ibland måste jag plocka fram det och titta extra noga på det annars glömmer jag bort hur bra jag har det.

Livet är gott! Idag känns det lätt att leva! Är ledig i två dagar och ska bara slappa, skriva lite mail som väntar, pyssla här hemma och fundera på om jag ska bege mig iväg på en minisemester eller inte.

Innan jag slutar för nu vill jag lämna en liten intern hälsning. Annica, kvittot kommer på posten! *L* Ska shoppa, dejta som en galning, kasta mig, våga och välkomna alla äventyr oavsett hur dom kommer.. och komma ihåg att vara tacksam.

Kram!!

1 kommentar:

Unknown sa...

WEEEHOOO!!!! Grattis snäckan!!
Du känner inte att du vill berätta vad det är för jobb? Fast jag ringer nog tror jag...hehe
Puss!!!